Darmowe ogłoszenia rolnicze!

Regulamin

I ROZDZIAŁ – DLA KLIENTÓW I SPRZEDAWCÓW

§ 1 Definicje

  1. Platforma – serwis internetowy prowadzony przez Usługodawcę, umożliwiający publikację ogłoszeń przez Sprzedawców oraz przeglądanie ich przez Klientów, funkcjonujący pod adresem: farmaogloszen.pl
  2. Usługodawca – Przedsiębiorstwo Wielobranżowe LAJ spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Czarnymstoku (Czarnystok 26, 19-122 Jasionówka) wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Białymstoku, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001048043, posiadająca NIP: 5461399936, o kapitale zakładowym 5.000,00 zł, adres e-mail: pomoc@farmaogloszen.pl nr tel.: +48 533 650 223
  3. Sprzedawca – Konsument, Przedsiębiorca lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta będący zarejestrowanym Użytkownikiem, publikujący Ogłoszenia w ramach Platformy.
  4. Klient – Konsument, Przedsiębiorca lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta nawiązujący kontakt ze Sprzedawcą za pośrednictwem Platformy.
  5. Konsument - osoba fizyczna nawiązująca kontakt ze Sprzedawcą w celu ustalenia warunków i zawarcia umowy, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  6. Przedsiębiorca na prawach Konsumenta– osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, jeżeli z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego.
  7. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonująca czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  8. Użytkownik – Klient, Sprzedawca lub odbiorca świadczonych przez Usługodawcę usług.
  9. Konto Użytkownika - konto umożliwiające nawiązywanie kontaktu ze Sprzedawcami jako Klient, w celu uzyskania szczegółowych informacji na temat Towarów i Usług, w tym składanie Zapytania oraz umożliwiające publikację Ogłoszeń na Platformie jako Sprzedawca, w tym zarządzanie ich treścią. Sprzedawca odpowiada za zgodność prezentowanych w ramach Konta Użytkownika oraz Ogłoszeń informacji z rzeczywistością.
  • Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towaru lub świadczenia Usługi oferowanej na Platformie, zawierana bezpośrednio pomiędzy Sprzedawcą a Klientem poza Platformą.
  • Umowa o świadczenie usług – Umowa zawierana w drodze Rejestracji Użytkownika na Platformie, między Użytkownikiem, a Usługodawcą.
  • Towar rzecz fizyczna będąca przedmiotem Ogłoszenia, oferowana przez Sprzedawcę na Platformie.
  • Usługa – świadczenie o charakterze niematerialnym, oferowane przez Sprzedawcę na Platformie.
  • Ogłoszenie– prezentacja Towaru lub Usługi Sprzedawcy, zawierająca w szczególności cenę i opis Towaru lub Usługi, służąca zaproszeniu do kontaktu między Klientem a Sprzedawcą.
  • Dane Usługodawcy – dane kontaktowe Usługodawcy: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe LAJ sp. z o.o. z siedzibą w Czarnymstoku (Czarnystok 26, 19-122 Jasionówka), adres e–mail: pomoc@farmaogloszen.pl nr tel. +48 533 650 223.
  • Cena – wartość, którą Klient jest zobowiązany zapłacić Sprzedawcy za zakup Towaru lub Usługi, wyrażona w złotych polskich, uwzględniająca podatek od Towarów i usług oraz podatek akcyzowy (jeżeli ma zastosowanie).
  • Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
  • Login – identyfikator Klienta lub Sprzedawcy, który pozwala na korzystanie z Konta Użytkownika na Platformie.
  • Hasło – ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Klienta lub Sprzedawcę podczas Rejestracji na Platformie, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Użytkownika na Platformie.
  • Newsletter – usługa świadczona przez Platformę na rzecz Użytkownika polegająca na wysyłaniu mu informacji o działaniu Platformy, w tym informacji handlowych, po dobrowolnym podaniu przez Użytkownika adresu e–mail oraz wyrażeniu zgody na jej otrzymywanie.
  • Rejestracja czynność faktyczna dokonana w sposób określony w Regulaminie, wymagana dla korzystania przez Klienta oraz Sprzedawcy ze wszystkich funkcjonalności Platformy, w tym złożenia Zapytania i publikacji Ogłoszeń.
  • Zapytanie – wyrażenie przez Klienta zainteresowania Towarem lub Usługą prezentowanymi w Ogłoszeniu lub nawiązanie kontaktu ze Sprzedawcą w celu uzyskania dodatkowych informacji, realizowane poprzez wybranie odpowiedniej funkcji oznaczonej przyciskiem „Wyślij wiadomość”.
  • Usługa ogłoszeniowa – usługa świadczona przez Usługodawcę drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy, polegająca na udostępnieniu narzędzi, dzięki którym Użytkownik może założyć Konto Użytkownika i publikować Ogłoszenie.

 

 

§ 2 Postanowienia wstępne

  1. Niniejszy regulamin określa zasady korzystania z Platformy oraz zasady korzystania z Usługi ogłoszeniowej umożliwiającej kontakt między Klientami a Sprzedawcami
  2. Regulamin jest dostępny w sposób nieprzerwany na stronie internetowej Platformy w sposób umożliwiający jego pobranie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
  3. Korzystanie z funkcji Platformy, takich jak przeglądanie Ogłoszeń i nawiązywanie kontaktu ze Sprzedawcami, wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego z dostępem do Internetu, standardowego systemu operacyjnego, przeglądarki internetowej obsługującej JavaScript oraz włączenia niezbędnych plików cookies, a także dostępu do poczty elektronicznej. Jeżeli Usługodawca oferuje treści lub usługi cyfrowe, a korzystanie z nich wymagałoby spełnienia dodatkowych warunków technicznych, warunki te wskazane są w opisie tych produktów na Platformie.
  4. Specyfika każdego Towaru lub Usługi oraz ich cechy charakterystyczne znajdują się w opisach Towaru lub Usługi na Platformie. Sprzedawcy są zobligowani do umieszczenia specyfikacji Towaru lub Usługi w sposób zgodny ze stanem rzeczywistym i prawnym.
  5. Przesyłanie za pośrednictwem formularzy treści bezprawnych jest zabronione.

 

§ 3 Kontakt

  1. Kontakt z Usługodawcą jest możliwy:
    • drogą elektroniczną pod adresem: pomoc@farmaogloszen.pl
    • telefoniczne pod numerem: +48 533 650 223.
    • drogą pisemną na adres: Czarnystok 26, 19-122 Jasionówka
  2. Dane kontaktowe każdego zarejestrowanego Użytkownika są wskazane w jego profilu dostępnym dla innych Użytkowników.

 

§ 4 Ochrona danych osobowych

  1. W zakresie usług związanych z działalnością Platformy, administratorem danych osobowych Użytkowników zbieranych za pośrednictwem Platformy jest Usługodawca.
  2. W zakresie związanym ze składaniem i realizacją zamówień, administratorem danych osobowych jest Sprzedawca.
  3. Zasady przetwarzania danych osobowych oraz związane z przetwarzaniem prawa podmiotów, których dane dotyczą, zawarte zostały w Polityce Prywatności Platformy.

 

§ 5 Rejestracja – Konto Użytkownika

  1. Utworzenie Konta Użytkownika jest możliwe po dokonaniu nieodpłatnej Rejestracji.
  2. Rejestracja na Platformie jest darmowa.
  3. Rejestracja odbywa się poprzez wypełnienie przez Klienta lub Sprzedawcę formularza rejestracyjnego udostępnionego przez Usługodawcę na Platformie oraz wysłanie go poprzez wybranie odpowiedniej funkcji oznaczonej przyciskiem „Utwórz konto” (sposób standardowy) lub uwierzytelnienia za pośrednictwem zewnętrznego usługodawcy – Facebook lub Google.
  4. Podczas Rejestracji w sposób standardowy Klient lub Sprzedawca podaje adres e-mail oraz ustala indywidualne Hasło dostępu do Konta. Klient lub Sprzedawca są zobowiązani do nieudostępniania Hasła osobom trzecim. Klient lub Sprzedawcą mogą również opcjonalnie podać numer telefonu.
  5. W trakcie Rejestracji, Klient lub Sprzedawca mają możliwość zapoznania się z Regulaminem oraz Polityką prywatności.
  6. W trakcie Rejestracji Klient lub Sprzedawca mogą dobrowolnie wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola formularza rejestracyjnego, jeżeli taka możliwość została udostępniona przez Usługodawcę. W takim przypadku Usługodawca wyraźnie informuje o celu zbierania danych osobowych Klienta lub Sprzedawcę, a także o znanych Usługodawcy lub przewidywanych odbiorcach tych danych.
  7. Po Rejestracji, Klient lub Sprzedawca otrzymują niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres e–mail podany w formularzu rejestracyjnym potwierdzenie Rejestracji przez Usługodawcę. Z tą chwilą zawarta zostaje Umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi prowadzenia Konta Użytkownika, zaś Klient lub Sprzedawca uzyskują możliwość dostępu do Konta Użytkownika i dokonywania zmian podanych podczas Rejestracji danych.
  8. Usługodawca i Sprzedawca są uprawnieni do wdrażania obniżek, promocji i specjalnych Ofert przeznaczonych wyłącznie dla Klientów.

 

II ROZDZIAŁ – DLA KLIENTÓW

§ 6 Kontakt ze Sprzedawcą za pośrednictwem Platformy

  1. Klient może kierować Zapytania do Sprzedawcy na Platformie. Kontakt ze Sprzedawcą odbywa się poprzez funkcję „Wyślij wiadomość” lub kontakt telefoniczny lub adres e-mail, które Sprzedawca udostępnił. Usługodawca nie pośredniczy w dalszych etapach transakcji, takich jak ustalenie warunków dostawy, płatności ani w finalizacji zakupu.
  2. Informacje o Towarach lub Usługach zamieszczone na stronach Platformy, w tym opisy, parametry techniczne oraz ceny, mają charakter informacyjny i stanowią jedynie zaproszenie do negocjacji lub zawarcia Umowy Sprzedaży, a nie ofertę w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego
  3. Po dokonaniu wyboru Towaru lub Usługi Klient może wysłać Zapytanie do Sprzedawcy, korzystając z funkcji „Wyślij wiadomość” w celu uzyskania dodatkowych informacji. Wszelkie dostępne kody rabatowe mogą być omawiane bezpośrednio ze Sprzedawcą, jeśli Sprzedawca taką opcję przewiduje.
  4. W celu wysłania Zapytania konieczne jest podanie przez Klienta wymaganych danych kontaktowych w formularzu, jeśli są one oznaczone jako obowiązkowe. Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych i treści zapytania przed jego wysłaniem.
  5. Po wysłaniu zapytania Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie, kontaktując się bezpośrednio z Klientem na czacie Platformy lub poprzez e-mail lub kontakt telefoniczny na podany przez Klienta adres e-mail lub numer telefonu. Usługodawca nie uczestniczy w procesie realizacji zapytania ani w dalszej komunikacji między Klientem, a Sprzedawcą, jeśli realizacja odbywa się poza czatem Platformy.
  6. Usługodawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania możliwości wysyłania Zapytań lub ograniczenia kontaktu w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do prawdziwości lub rzetelności danych podanych przez Klienta. W takiej sytuacji Usługodawca może skontaktować się z Klientem w celu weryfikacji.
  7. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za zgodność Towarów z opisem, jakość, dostawę ani za żadne elementy wynikające z transakcji między Klientem a Sprzedawcą. W razie problemów z realizacją transakcji Usługodawca, w miarę możliwości, oferuje pomoc w kontakcie między stronami, jednak nie bierze odpowiedzialności za Towar, jego wysyłkę ani kwestie finansowe.
  8. Sprzedawca jest zobowiązany do niezwłocznej aktualizacji danych, nie później niż w terminie 5 dni od momentu wystąpienia zmiany.

 

§ 7 Dostawa

1. Usługodawca nie pośredniczy w organizacji dostawy ani w procesie wysyłki Towaru. Wszelkie informacje dotyczące dostępnych form dostawy, kosztów oraz terminów dostawy są ustalane bezpośrednio przez Sprzedawcę i mogą być przedstawione w treści Ogłoszenia lub w komunikacji ze Sprzedawcą.

  1. Dostawa Towaru jest organizowana i realizowana przez Sprzedawcę. Klient powinien uzgodnić szczegóły dostawy, w tym wybór przewoźnika oraz koszt transportu, bezpośrednio ze Sprzedawcą podczas procesu składania Zapytania.
  2. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości dotyczących dostawy, Klient powinien kontaktować się bezpośrednio ze Sprzedawcą, który ponosi pełną odpowiedzialność za organizację i realizację dostawy.

 

§ 8 Płatności dla Sprzedawców

Ceny Towarów i Usług widoczne na stronie Platformy są prezentowane zarówno w kwotach netto, jak i brutto (z podatkiem VAT), nie zawierają kosztów dostawy. Koszty dostawy oraz szczegóły dotyczące płatności są ustalane bezpośrednio między Klientem a Sprzedawcą poza Platformą, w trakcie ich bezpośredniego kontaktu.

 

§ 9 Niezgodność Towaru z Umową; reklamacje

  1. Platforma pełni wyłącznie rolę narzędzia ogłoszeniowego, umożliwiającego nawiązanie kontaktu między Klientem a Sprzedawcą, a Usługodawca nie uczestniczy w zawieraniu umów ani w procesie reklamacyjnym. Wszelkie kwestie dotyczące zgodności Towaru z umową oraz reklamacji należy kierować bezpośrednio do Sprzedawcy.
  2. Odpowiedzialność za Towar, jego jakość, wady oraz zgodność z opisem w Ogłoszeniu ponosi wyłącznie Sprzedawca. Klient jest zobowiązany do ustalenia warunków ewentualnej reklamacji bezpośrednio ze Sprzedawcą przed dokonaniem zakupu, z zastrzeżeniem warunków dla Konsumentów oraz Przedsiębiorców na prawach konsumenta w przypadku których zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. Prawa konsumenta.
  3. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakość, wady, zgodność z umową ani inne cechy Towarów prezentowanych na Platformie.

§ 10 Prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży

1. Platforma pełni wyłącznie rolę narzędzia ogłoszeniowego, umożliwiającego nawiązanie kontaktu między Klientem a Sprzedawcą, a Usługodawca nie uczestniczy w zawieraniu umów ani w procesie realizacji prawa odstąpienia od umowy.

  1. Klient i Sprzedawca są zobowiązani do ustalenia ewentualnych warunków odstąpienia od umowy bezpośrednio między sobą, z zastrzeżeniem warunków dla Konsumentów oraz Przedsiębiorców na prawach konsumenta w przypadku których zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. Prawa konsumenta.
  2. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za proces odstąpienia od umowy ani za zwrot płatności lub Towaru w przypadku odstąpienia. Wszelkie kwestie związane z odstąpieniem od umowy powinny być uzgadniane i realizowane bezpośrednio między Klientem a Sprzedawcą zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

 

§ 11 Świadczenie usług drogą elektroniczną

  1. Usługodawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Platformy, w zakresie wynikającym z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się do usunięcia w rozsądnym terminie wszelkich nieprawidłowości zgłoszonych przez Klientów przy użyciu danych Usługodawcy, wskazanych w § 3 niniejszego Regulaminu.
  2. Nieodpłatne usługi świadczone drogą elektroniczną przez Usługodawcę to:
  1. możliwość złożenia Zapytania Sprzedawcy za pośrednictwem Platformy,
  2. możliwość otrzymywania Newslettera (w przypadku umożliwienia zapisu na Newsletter na stronie Platformy).
    1. Złożenie Zapytania odbywa się poprzez wybranie odpowiedniej funkcji oznaczonej przyciskiem „Wyślij wiadomość”.
    2. Zapis na Newsletter może być dokonany poprzez przesłanie wypełnionego formularza zapisu do Newslettera lub zaznaczenie zgody w procesie składania Zamówienia. W przypadku skutecznego zapisu na Newsletter, Sprzedawca świadczy usługę drogą elektroniczną polegającą na przesyłaniu Klientowi wiadomości e–mail, które zawierają informacje o produktach, promocjach lub usługach Sprzedawcy. Klient może w każdym czasie zrezygnować z otrzymywania Newslettera klikając w przycisk służący rezygnacji zawarty w wiadomości e–mail lub przesyłając rezygnację na adres mailowy Platformy.
    3. W przypadku chęci złożenia reklamacji, Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Platformy.
    4. Usługodawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji dotyczącej działania Platformy w terminie do 14 dni. Klient jest proszony o przesłanie reklamacji na adres e–mail Usługodawcy.
    5. Treści zawarte w Newsletterze podlegają ochronie praw autorskich. Zakazane jest ich kopiowanie, utrwalanie, rozpowszechnianie bez zgody Usługodawcy.
    6. Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach Konsumenta mogą odstąpić od Umowy o dostarczanie treści cyfrowych w terminie 14 dni od jej zawarcia, bez podawania przyczyny, przekazując informację Usługodawcy. Niezależnie od tego, Użytkownik może w każdej chwili złożyć oświadczenie o rezygnacji ze świadczonych usług.

 

§ 12 Polubowne rozwiązywanie sporów

  1. Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach Konsumenta mają możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach Konsumenta mają możliwość, przykładowo:
  • zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięciu sporu,
  • zwrócenia się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu,
  • skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika prawa Konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona Konsumentów.
  1. Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach Konsumenta mogą skorzystać z unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  2. Więcej szczegółowych informacji znajduje się na stronie: https://polubowne.uokik.gov.pl/.
  3. Usługodawca nie bierze udziału w sporach dotyczących transakcji między Klientem a Sprzedawcą, które są realizowane poza Platformą. W przypadku takich sporów Klient i Sprzedawca powinni rozwiązywać je bezpośrednio między sobą.

 

§ 13 Dostawa

    1. Usługodawca nie pośredniczy w organizacji dostawy ani w procesie wysyłki Towaru. Wszelkie informacje dotyczące dostępnych form dostawy, kosztów oraz terminów dostawy są ustalane bezpośrednio przez Sprzedawcę i mogą być przedstawione w treści Ogłoszenia lub w komunikacji ze Sprzedawcą.
    2. Dostawa Towaru jest organizowana i realizowana przez Sprzedawcę. Klient powinien uzgodnić szczegóły dostawy, w tym wybór przewoźnika oraz koszt transportu, bezpośrednio ze Sprzedawcą podczas procesu składania Zapytania.
    3. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości dotyczących dostawy, Klient powinien kontaktować się bezpośrednio ze Sprzedawcą, który ponosi pełną odpowiedzialność za organizację i realizację dostawy.

 

§ 14 Płatności dla Sprzedawców

Ceny Towarów widoczne na stronie Platformy są prezentowane zarówno w kwotach netto, jak i brutto (z podatkiem VAT), nie zawierają kosztów dostawy. Koszty dostawy oraz szczegóły dotyczące płatności są ustalane bezpośrednio między Klientem a Sprzedawcą poza Platformą, w trakcie ich bezpośredniego kontaktu.

 

§ 15 Niezgodność Towaru z Umową; reklamacje

  1. Platforma pełni wyłącznie rolę narzędzia ogłoszeniowego, umożliwiającego nawiązanie kontaktu między Klientem a Sprzedawcą, a Usługodawca nie uczestniczy w zawieraniu umów ani w procesie reklamacyjnym. Wszelkie kwestie dotyczące zgodności Towaru z umową oraz reklamacji należy kierować bezpośrednio do Sprzedawcy.
  2. Odpowiedzialność za Towar, jego jakość, wady oraz zgodność z opisem w Ogłoszeniu ponosi wyłącznie Sprzedawca. Klient jest zobowiązany do ustalenia warunków ewentualnej reklamacji bezpośrednio ze Sprzedawcą przed dokonaniem zakupu, z zastrzeżeniem warunków dla Konsumentów oraz Przedsiębiorców na prawach konsumenta w przypadku których zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. Prawa konsumenta.
  3. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakość, wady, zgodność z umową ani inne cechy Towarów prezentowanych na Platformie.

 

 § 16 Prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży

1.   Platforma pełni wyłącznie rolę narzędzia ogłoszeniowego, umożliwiającego nawiązanie kontaktu między Klientem a Sprzedawcą. Usługodawca nie uczestniczy w zawieraniu umów ani w procesie realizacji prawa odstąpienia od umowy.

2.   Klient i Sprzedawca są zobowiązani do ustalenia ewentualnych warunków odstąpienia od umowy bezpośrednio między sobą, z zastrzeżeniem warunków dla Konsumentów oraz Przedsiębiorców na prawach konsumenta w przypadku których zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. Prawa konsumenta.

3.   Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za proces odstąpienia od umowy, ani za zwrot płatności lub Towaru w przypadku odstąpienia. Wszelkie kwestie związane z odstąpieniem od umowy powinny być uzgadniane i realizowane bezpośrednio między Klientem a Sprzedawcą, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

 

§ 17 Świadczenie usług drogą elektroniczną

  1. Usługodawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Platformy, w zakresie wynikającym z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się do usunięcia w rozsądnym terminie wszelkich nieprawidłowości zgłoszonych przez Klientów przy użyciu danych Usługodawcy, wskazanych w § 3 niniejszego Regulaminu.
  1. Nieodpłatne usługi świadczone drogą elektroniczną przez Usługodawcę to:
    1. możliwość założenia Konta na Platformie,
    2. możliwość złożenia Zapytania do Sprzedawcy za pośrednictwem Platformy,
    3. możliwość otrzymywania Newslettera (w przypadku umożliwienia zapisu na Newsletter na stronie Platformy).
  2. Złożenie Zapytania odbywa się poprzez wybranie odpowiedniej funkcji oznaczonej przyciskiem „Wyślij wiadomość”.
  3. Zapis na Newsletter może być dokonany poprzez przesłanie wypełnionego formularza zapisu do Newslettera lub zaznaczenie zgody w procesie składania Zapytania. W przypadku skutecznego zapisu na Newsletter, Sprzedawca świadczy usługę drogą elektroniczną polegającą na przesyłaniu Klientowi wiadomości e–mail, które zawierają informacje o produktach, promocjach lub usługach Sprzedawcy. Klient może w każdym czasie zrezygnować z otrzymywania Newslettera klikając w przycisk służący rezygnacji zawarty w wiadomości e–mail lub przesyłając rezygnację na adres mailowy Platformy.
  4. W przypadku chęci złożenia reklamacji, Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Platformy.
  5. Usługodawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji dotyczącej działania Platformy w terminie do 14 dni. Klient jest proszony o przesłanie reklamacji na adres e–mail Usługodawcy.
  6. Treści zawarte w Newsletterze podlegają ochronie praw autorskich. Zakazane jest ich kopiowanie, utrwalanie, rozpowszechnianie bez zgody Usługodawcy.
  7. Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach Konsumenta mogą odstąpić od Umowy o dostarczanie treści cyfrowych w terminie 14 dni od jej zawarcia, bez podawania przyczyny, przekazując informację Usługodawcy. Niezależnie od tego, Użytkownik może w każdej chwili złożyć oświadczenie o rezygnacji ze świadczonych usług.

 

§ 18 Polubowne rozwiązywanie sporów

  1. Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach Konsumenta mają możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach Konsumenta mają możliwość, przykładowo:
    1. zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięciu sporu,
    2. zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu,
    3. skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika prawa Konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona Konsumentów.
  2. Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach Konsumenta mogą skorzystać z unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
  3. Więcej szczegółowych informacji znajduje się na stronie: https://polubowne.uokik.gov.pl/
  4. Usługodawca nie bierze udziału w sporach dotyczących transakcji między Klientem a Sprzedawcą, które są realizowane poza Platformą. W przypadku takich sporów Klient i Sprzedawca powinni rozwiązywać je bezpośrednio między sobą.

 

III ROZDZIAŁ – DLA SPRZEDAWCÓW

§ 19 Funkcjonalności Konta Sprzedawcy

  1. Po zakończonej Rejestracji, Sprzedawca może się zalogować na Konto Użytkownika i korzystać Usługi ogłoszeniowej oraz z funkcjonalności Konta Użytkownika.
  2. Do funkcjonalności Konta Sprzedawcy należy:
    1. zarządzanie danymi Sprzedawcy;
    2. wystawianie Ogłoszeń na Platformie, służące prezentacji Towarów i Usług Sprzedawcy;
    3. zarządzanie Ogłoszeniami, w szczególności poprzez określenie ich dostępności, ceny Towaru i Usługi, ilości Towaru oraz sposobów dostawy;
    4. możliwość określenia warunków sprzedaży bezpośrednio z Klientami.

 

§ 20 Publikowanie Ogłoszeń

  1. Publikowanie Ogłoszeń jest możliwe z poziomu Konta Użytkownika
  2. Każde Ogłoszenie Towaru, prezentowanego w celu zbycia musi zawierać:
    1. opis Towaru oraz fotografię produktową;
    2. opis Usługi,
    3. dane szczegółowe Towaru wraz ze specyfikacją;
    4. liczbę sztuk Towarów możliwych do zakupienia w ramach danego Ogłoszenia;
    5. dane szczegółowe Usługi;
    6. termin realizacji oraz termin dostawy zamówienia.
  3. W przypadku wprowadzenia przez Sprzedawcę obniżek, promocji lub rabatów, Sprzedawca jest zobowiązany do zapewnienia, aby informacja o najniższej cenie towaru z okresu 30 dni przed obniżką była odpowiednio wyświetlana na Platformie zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  4. Sprzedawca nie może podejmować działań mogących wprowadzić Klientów w błąd, w tym w szczególności dotyczących informacji łącznego kosztu Towaru lub Usługi oraz najniższego możliwego kosztu dostawy Towaru. Obejmuje to również całkowity zakaz sztucznego zaniżania cen poprzez zaniżenie ceny Towaru przy jednoczesnym zawyżeniu kosztów za jego dostawę w taki sposób, aby oferowane warunki prezentowały się na tle pozostałych Ogłoszeń jako korzystniejsze, mimo, iż łączny koszt Towaru i przesyłki w rzeczywistości nie jest korzystniejszy dla Klienta.
  5. Sprzedawca, przez cały okres korzystania z Platformy, może prezentować za pośrednictwem Platformy wyłącznie Towary, które:
    1. zostały legalnie wprowadzone oraz dopuszczone do obrotu;
    2. co do których uregulowano wszelkie należności publicznoprawne wynikające z wprowadzenia Towaru do obrotu, w tym w szczególności podatki oraz cła, przed umieszczeniem Ogłoszenia na Platformie;
    3. nie są przedmiotem postępowania sądowego, zabezpieczającego lub egzekucyjnego oraz nie są obciążone prawami osób trzecich;
    4. w stosunku do których nie zgłoszono jakikolwiek roszczeń osób trzecich;
    5. spełniają wymagania wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, m.in. w zakresie bezpieczeństwa i zgodności z zasadniczymi oraz szczegółowymi wymaganiami;
    6. posiadają dokumentację i oznaczenia zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, dostosowane do specyfiki danego Towaru (o ile jest wymagana), w tym w szczególności: oznaczenia producenta lub importera, instrukcję obsługi w docelowym języku, instrukcję konserwacji oraz pozostałą dokumentację zawierającą jasne i zrozumiałe informacje niezbędne do prawidłowego użytkowania Towaru, dokumentację pochodzenia, znaki zgodności z przepisami prawa, informacje o dopuszczeniu do obrotu, określenie energochłonności, informację o składnikach Towaru, termin trwałości, informacje o potencjalnych zagrożeniach związanych z użytkowaniem Towaru oraz sposobach ich przeciwdziałania, wszelkie niezbędne oznakowania i dokumentację dotyczącą sprzętu elektrycznego i elektronicznego, a także wszelkie wymagane atesty, homologacje i certyfikaty oraz zgody, zezwolenia i koncesje – jeżeli tego wymaga charakter Towaru;
    7. są przechowywane oraz transportowane zgodnie ze wymogami producenta;
    8. nie naruszają w żaden sposób powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
  6. Sprzedawca nie jest uprawniony do oferowania Towaru, który nie spełnia wymogów wskazanych w ust. 5, także jako produktów oferowanych jako „gratis” do Towaru zakupionego przez Klienta.
  7. Sprzedawca jest zobowiązany do przedstawienia na każde żądanie Usługodawcy pełnych oraz zgodnych ze stanem rzeczywistym informacji i dokumentów, które potwierdzają spełnienie wskazanych w ust. 5 wymogów.
  8. Przekazując wszelkie informacje dotyczące Towaru, również w ramach utworzenia Ogłoszenia, Sprzedawca oświadcza, iż są one zgodne z prawdą, aktualne i nie naruszają obowiązujących przepisów prawa oraz praw osób trzecich. Treści mogą dotyczyć wyłącznie przedmiotu Ogłoszenia
  9. Treści publikowane w ramach Ogłoszeń nie są ofertą i stanowią informację handlową rozumianą jako zaproszenie do zawarcia Umowy Sprzedaży.
  • Usługodawca udostępnia Sprzedawcom możliwość dokonywania promowania Ogłoszeń.

 

§ 21 Opłaty i rozliczenia

  1. Promowanie Ogłoszeń jest odpłatne.
  2. Płatność za promowanie Ogłoszeń oraz zasilenie Konta Użytkownika w celu późniejszego wykorzystania środków do promowania Ogłoszeń jak również płatność za inne odpłatne usługi oferowane aktualnie na Platformie odbywa się za pośrednictwem bramki płatniczej Przelewy24, obsługiwanej przez spółkę PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu (ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań) wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000347935, NIP: 7792369887. Regulamin PayPro jest dostępny pod adresem: https://www.przelewy24.pl/regulamin.
  3. Sprzedawca wyraża zgodę na otrzymywanie faktury w formie elektronicznej, która zostanie wysłana na adres e-mail podany podczas rejestracji.

 

§ 22 Upoważnienia i licencje

  1. Sprzedawca udziela Usługodawcy niewyłącznej licencji do korzystania z materiałów i treści udostępnianych na Platformie w ramach prezentacji Towarów i Usług Sprzedawcy i oświadcza, że jest upoważniony do udzielenia licencji oraz dostarczane przez niego materiały i treści są wolne od wad fizycznych oraz prawnych i roszczeń osób trzecich, nie naruszają praw i dóbr osób trzecich. Licencja jest udzielana w celu prowadzenia działań promocyjnych i marketingowych.
  2. Usługodawca może udzielić Sprzedawcy niewyłącznej licencji do posługiwania się nazwą Platformy oraz logo Platformy, wyłącznie w celu informowania o prowadzonej za pośrednictwem Platformy działalności. Licencja jest udzielana wyłącznie w drodze indywidualnej decyzji Usługodawcy, po uprzednim Kontakcie ze Sprzedawcą.
  3. Licencje, o których mowa w ust. 4 i 5 są udzielane na czas trwania Umowy między Sprzedawcą a Usługodawcą, na następujących polach eksploatacji:
    1. w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
    2. w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy;
    3. w zakresie rozpowszechniania utworu w sposób inny niż określony w pkt 2 – publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym.

§ 23 Odpowiedzialność Sprzedawcy względem Klienta

  1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, w przypadku, gdy sprzedany Towar ma wadę lub Usługa została niewykonana lub została wykonana nienależycie, są określone w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, w szczególności w przepisach Kodeksu cywilnego oraz w przepisach ustawy o prawach konsumenta, o ile mają zastosowanie.
  2. Sprzedawca jest zobowiązany do zapewnienia zgodności swoich procedur reklamacyjnych oraz zasad odstąpienia od umowy z obowiązującymi przepisami prawa. Wszelkie roszczenia i kwestie związane z jakością Towarów i Usług oraz ewentualnymi zwrotami i reklamacjami Towarów są rozstrzygane bezpośrednio między Klientem a Sprzedawcą, bez udziału Usługodawcy.
  3. W przypadku, gdy Sprzedawca nie spełnia wymogów prawnych lub narusza zasady ustalone w niniejszym Regulaminie, Usługodawca ma prawo do wypowiedzenia Umowy o świadczenie usług ze Sprzedawcą w trybie § 28 niniejszego Regulaminu.

 

§ 24 Odpowiedzialność Sprzedawcy

  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność prawną oraz faktyczną za wszelkie czynności, których dokonuje za pośrednictwem Platformy lub Konta Użytkownika, w tym również za zachowanie danych dostępowych do Konta Sprzedawcy i zapobieganie udostępnieniu ich niepowołanym osobom trzecim.
  2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za prawdziwość, rzetelność i aktualność publikowanych za pośrednictwem Platformy treści.
  3. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za:
    1. niedostępność Platformy lub Konta Sprzedawcy spowodowaną przerwami technicznymi, awariami bądź działaniem lub zaniechaniem osób trzecich;
    2. treści zamieszczane w ramach Ogłoszeń przez Sprzedawcę, w tym w szczególności za prawdziwość, aktualność oraz rzetelność informacji podawanych przez Sprzedawcę;
    3. stan prawny, legalność, bezpieczeństwo oraz stan fizyczny Towarów Sprzedawcy;
    4. oświadczenia składane Klientom przez Sprzedawcę;
    5. zdolność Sprzedawcy oraz Klienta do zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży;
    6. brak zainteresowania Towarami oferowanymi przez Sprzedawcę,
    7. działania Sprzedawcy wobec Klientów, w tym w szczególności za nienależytą realizację lub brak realizacji obowiązków Sprzedawcy z tytułu Umowy Sprzedaży oraz wynikających z niezgodności Towaru z Umową, rękojmi oraz gwarancji w odniesieniu do przedmiotu Umowy Sprzedaży zawieranej między Sprzedawcą a Klientem;
    8. nieprawidłowe przetwarzanie oraz zabezpieczenie przez Sprzedawcę danych osobowych Klientów, którzy złożyli Zapytanie u Sprzedawcy lub skontaktowali się ze Sprzedawcą za pośrednictwem Platformy;
    9. nieprawidłowe zabezpieczenie danych dostępowych lub udostępnienie ich osobom trzecim;
    10. działanie systemów teleinformatycznych i urządzeń Sprzedawcy;
    11. działanie siły wyższej.

 

§ 25 Przetwarzanie danych osobowych Klientów przez Sprzedawcę

  1. Sprzedawca ma obowiązek przetwarzać dane Klientów, którzy kontaktują się z nim lub składają Zapytania za pośrednictwem Platformy, zgodnie z postanowieniami niniejszego paragrafu.
  2. Zebrane dane osobowe są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności w poszanowaniu przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, a także Polityką Prywatności Platformy, stanowiącą Załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu.
  3. Sprzedawca jest obowiązany do dochowania najwyższej staranności w przetwarzaniu danych osobowych Klientów Platformy oraz do zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa danych. Sprzedawca jest obowiązany do zagwarantowania dopełnienia obowiązków prawnych związanych z przetwarzaniem danych osobowych, takich jak: prowadzenie dokumentacji, realizacja żądań osób, których dane dotyczą, zawieranie umów powierzenia przetwarzania danych oraz przekazywanie dostępu do danych wyłącznie pracownikom upoważnianym do przetwarzania danych osobowych.
  4. Sprzedawca oświadcza, iż będzie korzystał z danych osobowych Użytkowników Platformy wyłącznie w celach niezbędnych do realizacji Zapytania lub zawarcia Umowy Sprzedaży oraz do kontaktu w sprawach dotyczących Zapytania.

§ 28 Usługi świadczone drogą elektroniczną dla Sprzedawców

  1. Usługodawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Platformy, w zakresie wynikającym z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się do usunięcia w rozsądnym terminie wszelkich nieprawidłowości zgłoszonych przez Sprzedawców przy użyciu Danych Usługodawcy.
  2. Nieodpłatne usługi świadczone drogą elektroniczną przez Usługodawcę to:
    1. możliwość założenia Konta na Platformie,
    2. możliwość nawiązania kontaktu ze Sprzedawcą w celu zawarcia Umowy Sprzedaży bezpośrednio przez Klienta drogą elektroniczną,
    3. możliwość otrzymywania Newslettera (w przypadku umożliwienia zapisu na Newsletter na stronie Platformy).
  3. Założenie Konta odbywa się poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego lub, w przypadku udostępnienia takiej możliwości, poprzez zaznaczenie stosownej zgody w procesie składania Zapytania. Z chwilą dokonania skutecznej rejestracji Konta na Platformie, na czas nieokreślony zostaje zawarta nieodpłatna Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną.
  4. Sprzedawca może w każdym czasie usunąć Konto w panelu Sprzedawcy lub przesłać żądanie usunięcia na adres e–mailowy Platformy.
  5. Na Koncie Sprzedawcy przechowywane są informacje dotyczące danych Sprzedawcy, Klientów i złożonych Zapytań. W przypadku usunięcia Konta Sprzedawcy, Usługodawca będzie przechowywał informacje o złożonych Zapytaniach do czasu upływu przedawnienia możliwych roszczeń wynikających z konkretnego stosunku prawnego lub przez cały czas funkcjonowania Platformy – chyba, że Klient lub Sprzedawca sprzeciwi się przechowywaniu tych informacji, a Usługodawca nie będzie miał nadrzędnego prawnie uzasadnionego interesu w ich przechowywaniu.
  6. Zapis na Newsletter może być dokonany poprzez przesłanie wypełnionego formularza zapisu do Newslettera lub zaznaczenie zgody w procesie składania Zapytania. W przypadku skutecznego zapisu na Newsletter, Usługodawca świadczy usługę drogą elektroniczną polegającą na przesyłaniu Sprzedawcy i Klientowi wiadomości e–mail, które zawierają informacje o produktach, promocjach lub usługach Sprzedawcy. Sprzedawca i Klient mogą w każdym czasie zrezygnować z otrzymywania Newslettera klikając w przycisk służący rezygnacji zawarty w wiadomości e–mail lub przesyłając rezygnację na adres mailowy Platformy.
  7. W przypadku chęci złożenia reklamacji, Sprzedawca powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Platformy.
  8. Usługodawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji dotyczącej działania Platformy w terminie do 14 dni. Klient jest proszony o przesłanie reklamacji na adres e–mail Sprzedawcy.
  9. Treści zawarte w Newsletterze podlegają ochronie praw autorskich. Zakazane jest ich kopiowanie, utrwalanie, rozpowszechnianie bez zgody Usługodawcy.
  • Przedsiębiorca na prawach Konsumenta może odstąpić od Umowy o dostarczanie treści cyfrowych w terminie 14 dni od jej zawarcia, bez podawania przyczyny, przekazując informację Usługodawcy. Niezależnie od tego, Użytkownik może w każdej chwili złożyć oświadczenie o rezygnacji ze świadczonych usług.

 

§ 29 Rozwiązanie Umowy zawartej między Sprzedawcą a Usługodawcą

  1. Umowa o świadczenie usług zostaje zawarta na czas nieokreślony. Zobowiązania Sprzedawcy względem Klientów, dotyczące obsługi posprzedażowej związanej z zawarciem Umowy Sprzedaży z Klientem nie wygasają po rozwiązaniu Umowy o świadczenie usług zawartej z Usługodawcą.
  2. Usługodawca i Sprzedawca mogą rozwiązać Umowę o świadczenie usług w dowolnym czasie bez wskazania przyczyny, z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego lub, w przypadku wprowadzenia możliwości odpłatnej promocji Ogłoszeń, na koniec okresu rozliczeniowego. Po upływie okresu wypowiedzenia zalogowanie do Konta Sprzedawcy i przywrócenie treści zamieszczonych przez Sprzedawcy są niemożliwe.
  3. Umowa może zostać rozwiązana przez Usługodawcę bez zachowania okresu wypowiedzenia w przypadku naruszenia przez Sprzedawcę postanowień niniejszego Regulaminu.
  4. Usługodawca może odmówić ponownej Rejestracji Sprzedawcy, z którym uprzednio rozwiązał Umowę w trybie opisanym w ust. 3 niniejszego paragrafu.
  5. W przypadku zmiany niniejszego Regulaminu, Sprzedawca jest upoważniony do złożenia z tego tytułu wypowiedzenia Umowy o świadczenie usług w terminie 14 dni od chwili otrzymania powiadomienia o zmianie Regulaminu. Jeżeli Sprzedawca nie wypowie Umowy we wskazanym terminie, zmiana Regulaminu staje się wobec niego skuteczna z upływem 14–dniowego terminu.

 

IV RODZIAŁ – POSTANOWIENIA KOŃCOWE – DLA KLIENTÓW I SPRZEDAWCÓW

§ 30 Treści Użytkownika

  1. Treści Użytkownika to zamieszczane samodzielnie lub za pośrednictwem Platformy przez każdego Użytkownika:
  2. opinie lub komentarze o Platformie lub produktach,
  3. dodatkowe, niewymagane przy złożeniu zamówienia informacje zawarte na koncie klienta, zamieszczane samodzielnie lub za pośrednictwem Platformy.
  4. Użytkownik nie może publikować treści, które stanowią nielegalne treści w rozumieniu aktu o usługach cyfrowych (DSA) lub są w inny sposób niezgodne z prawem, niniejszym regulaminem lub dobrymi obyczajami, w szczególności:
  5. treści służących do popełnienia wykroczenia lub przestępstwa,
  6. treści naruszających dobra osobiste lub prawa autorskie,
  7. treści mających charakter spamu,
  8. treści służących prowadzeniu nieuczciwej działalności konkurencyjnej, w tym niedozwolonych działań marketingowych,
  9. treści niezgodnych z tematyką serwisu, którego dotyczą.
  10. Możemy weryfikować, blokować i usuwać treści niezgodne z prawem - z zachowaniem zasad obiektywizmu oraz należytej staranności.
  11. Zgłoszenie nielegalnych treści powinno zawierać:
  12. wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że odpowiednie informacje stanowią nielegalne treści,
  13. wskazanie w miarę możliwości elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak adres URL oraz dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację nielegalnych treści,
  14. imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia - z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE;
  15. oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
  16. Jeżeli w wyniku weryfikacji podjętej z naszej inicjatywy lub wynikającej ze zgłoszenia ustalimy, że określone treści są nielegalne, możemy zdecydować o ich zablokowaniu lub usunięciu.
  17. Zarówno Użytkownik, który zgłosił treści i nie zgadza się z podjęta przez nas decyzją, jak i Użytkownik, którego treści uznaliśmy za nielegalne, ma prawo odwołać się od decyzji dotyczących treści za pośrednictwem punktu kontaktowego wskazanego w ust. 13 poniżej. Odwołanie powinno zawierać imię i nazwisko, dane kontaktowe oraz uzasadnienie żądania zmiany decyzji.
  18. Po złożeniu odwołania, niezwłocznie potwierdzimy jego otrzymanie i rozpatrzymy je w ciągu 14 dni. Odwołania nie będą rozpatrywane w sposób zautomatyzowany. Uzasadnienie naszej decyzji zostanie sporządzone zgodnie ze wszelkimi wymogami wynikającymi z Aktu o usługach cyfrowych.
  19. Użytkownik ma prawo odwołać się od decyzji dotyczących treści za pośrednictwem punktu kontaktowego wskazanego w ust. 13 poniżej. Odwołanie powinno zawierać imię i nazwisko, dane kontaktowe oraz uzasadnienie żądania zmiany decyzji.
  20. W przypadku rażącego nieprzestrzegania postanowień niniejszego punktu i publikowania nielegalnych treści, możemy zdecydować o czasowym zablokowaniu (zawieszeniu) lub usunięciu konta, a także o ograniczeniu funkcjonalności konta.
  • Warunkiem podjęcia decyzji dotyczącej konta użytkownika, jest zachowanie zasad obiektywizmu i należytej staranności. Od takiej decyzji przysługuje odwołanie, które nie będzie rozpatrzone w sposób zautomatyzowany. Rozpatrzenie odwołania nastąpi w terminie 14 dni, a Użytkownik zostanie niezwłocznie poinformowany o jego wyniku.
  • Nie ponosimy odpowiedzialności za Treści Użytkownika, jeżeli:
  1. nie mamy faktycznej wiedzy o nielegalnej działalności lub nielegalnych treściach, a w odniesieniu do roszczeń odszkodowawczych – nie wiemy o stanie faktycznym lub okolicznościach, które w sposób oczywisty świadczą o nielegalnej działalności lub nielegalnych treściach;
  2. podejmujemy bezzwłocznie odpowiednie działania w celu usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do nielegalnych treści, gdy uzyskany taką wiedzę lub wiadomość.
  • W przypadku gdy poweźmiemy jakiekolwiek informacje dające podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast poinformujemy o swoim podejrzeniu organy ścigania lub organy sądowe zainteresowanego państwa członkowskiego lub zainteresowanych państw członkowskich i przekażemy wszystkie dostępne informacje na ten temat.
  • Ustanowiliśmy punkt kontaktowy, który służy do realizacji naszych obowiązków związanych z Aktem o Usługach Cyfrowych (DSA) i za pośrednictwem którego odpowiednie organy oraz Użytkownicy mogą się z nami komunikować: pomoc@farmaogloszen.pl. Przy użyciu wskazanego adresu e-mail możliwe jest w szczególności zgłoszenie treści, które Użytkownik uważa za nielegalne.
  • Żadne z powyższych postanowień nie służy ograniczeniu praw Użytkownika i nie powinno być w ten sposób interpretowane.

 

§ 31 Postanowienia końcowe

  1. Wszelkie prawa do Platformy, w tym prawa własności intelektualnej, majątkowe i osobiste prawa autorskie należą do Usługodawcy. Bez zgody Usługodawcy, nie jest możliwe m.in. powielanie, przerabianie treści oferowanych przez Usługodawcę.
  2. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w Regulaminie z istotnych przyczyn, takich jak np., zmiana przepisów prawa. Nowy regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji. O zmianie regulaminu zarejestrowani Użytkownicy zostaną poinformowani za pomocą wiadomości e–mail.
  3. Sprzedawca ma prawo do zmieniania cen Towarów i Usług oraz wprowadzania promocji bez uszczerbku dla umów zawartych przed tymi zmianami.
  4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
  5. Żadne z postanowień Regulaminu nie służy ograniczeniu praw Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta, gwarantowanych przez ustawę o prawach Konsumenta oraz inne obowiązujące akty prawne.
  6. W przypadku sporu wynikającego z Umowy Sprzedaży zawartej między Sprzedawcą a Klientem, strony zobowiązują się do dążenia do polubownego rozwiązania sprawy. Usługodawca nie bierze odpowiedzialności za transakcje między Klientem a Sprzedawcą, ale może, w miarę możliwości, wspierać strony w rozwiązaniu konfliktu.
  7. W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej między Sprzedawcą a Usługodawcą Umowy o świadczenie usług, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. W przypadku, gdy stronom nie uda się rozwiązać sprawy polubownie, spory między Usługodawcą a Sprzedawcą będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy dla siedziby Usługodawcy.

 

 

 

 

 

 

 

Masz więcej pytań? Skontaktuj się z nami →
Czy jesteś profesjonalnym sprzedawcą? Utwórz konto